Sunday, April 09, 2006

barn på promenad och folk på festival

vaknade 05.40. låg och hatade att vara där jag är i någon timme. läste dn. frukost. mor och far känns extra intensiva på morgonen. iaktagelser från dagens promenad:

#1: dagens löpsedeln vid kvarnkiosken: "falsk anna book anmäld för telefon terror". haha, det var roligt. varför låtsas vara just anna book om man ska ringa och terrorisera någon?? jag skulle varit typ lars leijonborg eller sofi fahrman. anna book?!! ha!

#2: när jag tittar på en hund jag möter så börjar jag le, bra dagar fnissa. om jag sen tittar upp på den som hunden är ute med så hejar personen alltid glatt. ofta har personen också en mössa, modell tunn med tryck, som är uppdragen precis ovanför öronen. nu låter det som att jag hittar på allting, men det slår aldrig fel! om jag någon gång skaffar en sån mössa ska den vara vit med blått tryck och en liten tofs, en sån som man fick från skoljoggen på mellanstadiet. men då ska jag själv vara väldigt gammal, och promenera med hund.

#3: min gamla innebandytränare björn har minst tre barn. dom stod utanför den nya gigantiska godisaffären på dalhem och pratade med en kvinna som hade ungefär lika många barn. jag låtsades att jag inte såg någon av dom.

#4: att träffa barn på promenad är ungefär som att träffa folk på festival. dom allra flesta hejar, och majoriteten av dom försöker inleda samtal. dom pratar osammanhängande, utan hämningar och om saker som man själv aldrig skulle kunna komma på att säga till en främmande människa. för tillfället skulle jag hellre vara på festival än på promenad i bajsosande sala. ett barn sa föresten bajs när jag gick förbi, men jag tror inte det var till mig.

på tal om barn så är fejden med barnasläktet över. jag träffade inget elakt barn idag, och jag sa inget dumt. hoppas det håller i sig, för jag har mått rätt dåligt över det jag sa i förrgår.

jag ska ta en bild på min far idag. till någon tidning han blivit intervjuad för. kyrkligt antar jag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home