Friday, November 17, 2006

knark, fluff och farliga (?) björnar

förra helgen såg jag många filmer. bl.a. grizzly man, som jag längtat efter. den var bra och jag gillar timothy väldigt mycket. kan känna med honom och tror att jag förstår vad det handlar om. hans kärlek till björnarna, och djuren överhuvud taget, är lite som avståndsförälskelser. eftersom att han inte kan komma nära björnarna på det sätt som man kan bli besviken av att komma nära en människa, så blir det lite samma sak. han kan bygga upp en bild, en värld där allt är perfekt och tillskriva björnarna vilka egenskaper som helst, för det finns inget som motbevisar det. skillnaden mot förälskelser är väl att man när det gäller männsikor oftast blir besviken i slutänden, om man inte håller det avstånd till personen som man satt upp. gör man inte det så går det alltid åt helvete. inga undantag. fallet blir hårt, som sundström sa. nu blev det hela lite fummigt, men jag gillade iaf filmen. 3 grizzlybjörnar!

goodbye lenin såg jag också. otroligt bra film! tyskland är min dröm. min avståndsförälskelse. och språklektionerna går på högvarv i stereon. 4 fallna murar till berlin och goodbye lenin!

finding neverland var mysig och fluffig. perfekt för mitt lördagshumör, och alldeles lagom sorglig. jag låg med filt och grät och drack te och låg i boll och log och mös. utan johnny depp hade filmen garanterat fått lägre poäng, men i dagen läge: 3 peter pan!

spun är knark. och allt vad det kan innebära. faktiskt en av de få filmer jag sett som verkligen lyckats utan narkotikaromatik. bildtänket är helt otroligt, musiken nästan lika upphetsande. det var tredje gången jag såg den, men garanterat inte den sista. 4 cowboyhattar till jonas åkerlund!

idag har vi filmat nyhetsinslag. roligt men kallt.
ikväll kommer mor och far. jag längtar.
imorgon är det helg. fotoutställning och bio.
på söndag är det upp till bevis med rondellhunden.

1 Comments:

Blogger Dirty Madness said...

Honey!
Du får hälsa Göran och Eva så hjärtligt från mig. Önskade att det var jag som kom och hälsade på istället.

7:39 pm  

Post a Comment

<< Home