Friday, June 23, 2006

midsommar?





























klara och jon fick under gårdagen i uppdrag att hämta en wiskeypolare på stationen. otroligt social och trevlig man i sina bästa år. själv tog jag tillfället i akt att framstå som den skarpsinta kvinna jag i själv verket är. (k = klara. m= mannen)

k: men, va?!?! vad är det frågan om? (syftar på trafiken som aldrig verkar ha ett slut)

m: jo det är visst någon slags högtid imorgon har jag hört. ritualer och annat. folk vällfärdar väl till dalarna idag.

konversationen pågår, främst nu mellan de två karlarna i bilen, menan klara sitter med pannan i djupa veck; "hmm.. nää. jag borde väl kunna min judendom. och islam?? nej. vad fan pratar han om?..."

k: men alltså. vad är det för högtid imorgon?



glad midsommar för i helvete!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home