Sunday, December 10, 2006

låt mig va

Som om
Ikea har måtten på min kropp
som om Kamprad nånsin förstått nåt
om mina drömmar för att färga mitt lakan blått
har han vandrat alla vägar som jag gått
Som om
Valerina Natt häller sömn i min mamma
vi tuggar substitut för att vi inte har nåt annat
tabletterna är skurna ur samma vita gift
dricker deras skit varje dag
Som om alfakassan någonsin fått mig mätt
som om de någonsin haft rätt
att kalla mig för arbetssökande jag söker inget nej
jag gör arbetsgivaren en tjänst

Låt mig va
Ni behöver inte vara mina kompisar
Låt mig va
Bara ta pengarna och dra och tack det är bra för mig
Låt mig va
Ni behöver inte vara mina kompisar
Låt mig va
Bara ta pengarna och dra och tack det är bra
Behåll växeln

Som om Coca-Cola har receptet för mina gnälliga leder
Som om McDonalds har en aning om mitt labila skede
Som om Bill Gates programmerar lösningar för mina problem
Som om Astra nånsin bryr sig om såret på mitt ben

Låt mig va
Ni behöver inte vara mina kompisar
Låt mig va
Bara ta pengarna och dra och tack det är bra för mig
Låt mig va
Ni behöver inte vara mina kompisar
Låt mig va
Bara ta pengarna och dra och tack det är bra
Behåll växeln

Som om någon nånsin bryr sig
Tror du jag är dum

25 Comments:

Anonymous Anonymous said...

fin!

1:28 pm  
Anonymous Anonymous said...

RIP

4:20 pm  
Anonymous Anonymous said...

Jag hoppas du har hamnat på en bättre plats nu. Jag och många andra tänker på dig.

Rest in peace.

6:48 pm  
Anonymous Anonymous said...

Vila i frid, jag hoppas att du är lycklig var du än är.

Du är saknad och älskad.

/tänker på dig

6:51 pm  
Anonymous Anonymous said...

tills vi ses igen..

11:08 pm  
Anonymous Anonymous said...

vila i frid

11:15 pm  
Anonymous Anonymous said...

Har tänkt väldigt mycket på dig idag och så kommer det att fortsätta. Hoppas du har det bra där du är nu. Kommer att sakna dig innerligt och alltid minnas dig.

3:01 am  
Anonymous Anonymous said...

jag saknar dig. du var så fin klara.

11:49 am  
Anonymous Anonymous said...

varför klara? saknar dig nå innerligt!

3:10 pm  
Anonymous Anonymous said...

Trots att jag inte kände dig så väl så kommer jag sakna dig som fan. Hoppas du slipper all skit där du är nu.

10:42 pm  
Anonymous Anonymous said...

vila i frid, lilla klara.

12:01 am  
Blogger andreij said...

sov gott klara. jag kommer sakna dig och allt du stod för, och allt du sa, och allt du var.

du var en förebild och min kamrat.
du var en av de starkaste och modigaste jag träffat.

10:42 pm  
Anonymous Anonymous said...

Det är så sjukt lätt att säga saker, så sjukt svårt att tänka saker. När som helst kommer du att svara på mitt meddelande och jag förstår att inget av det här egentligen har hänt. Eller hur? Inget annat verkar logiskt. Minnet av dig är ju fortfarande lika färskt som aldrig någonsin förr. Om det är det sista minnet jag kommer ha av dig så lovar jag att vårda det ömt. Skogspromenad i Kärrgruvan. Fan.

5:19 am  
Anonymous Anonymous said...

tack för att jag fick lära känna dej klara. iallafall en del av dej. den bra delen. saker o känslor var inte som dom borde ha varit under en tid men du ska veta att jag tycker mycket om dej. ta hand om dej klara. jag glömmer dej aldrig. pusshej

7:12 pm  
Anonymous Anonymous said...

Tack för allt jag lärde mig av dig! Du var så speciell och vi ses igen i Körsbärsdalen, vänta på mig och hälsa min pappa.. kram

1:45 pm  
Blogger What's Up JR? said...

Det är mycket som man önskar nu. Önskar att jag sagt hur mkt du betydde för oss alla, önskar jag sagt att ditt glada humör och underbara skratt fick oss alla att må bra( regniga såväl som soliga dagar), önskar att allt är en mardröm(vill vakna), önskar, jag önskar. Men allt jag egentligen kan önska nu är att du har det suveränt bra där du är och att sakerna du kämpade för, vi bråkade om ibland, du lärde mig finns där du är! Du gav mig ärr för livet, i spanien och i livet. Vi ses/ Jonte

9:57 pm  
Blogger lisa ljungman said...

Älskling. Jag saknar dig, hela tiden, varje dag saknar jag dig.
vet att du är kvar hos mig men i alla fall, jag vill dansa med dig och kramas med dig! ska göra en hyllnings-tattoo snart till dig, den kommer bli såå vacker, du skulle gillat den. Jag längtar tills vi möts igen min allra käraste syster.

4:56 pm  
Anonymous Anonymous said...

Unnar dej allt

8:57 pm  
Anonymous Anonymous said...

borta men inte glömd

10:15 pm  
Anonymous Anonymous said...

ett år.

11:57 pm  
Anonymous Anonymous said...

snart två...
och jag tänker på dig.. ofta.
du finns inuti mig. jag känner dig..
älskade Klara...

8:46 pm  
Anonymous Anonymous said...

Kusin vila i frid...<3

2:08 am  
Anonymous Anonymous said...

jag älskar dig klara, fina du.

3:01 pm  
Anonymous Anonymous said...

kom tillbaka. det funkar inte utan dig.

6:17 pm  
Anonymous Anonymous said...

hej klara. nu kom snön..

7:15 pm  

Post a Comment

<< Home